Titel: Yoga
URL: https://www.yoga.startpagina.nl/

Yogastijlen

Yin yoga

In een yin yogales leggen we de nadruk op ontspannen en laten zijn van dat wat er zich aandient. We vertragen, ontspannen en werken naar een totale overgave van de houding. We verblijven wat langer in de houdingen (3-5 minuten), waarbij we de spieren wensen te ontspannen. Wanneer we de spieren ontspannen, manipuleren we op fysiek niveau het bindweefsel met een druk of rek. Hierdoor komt er meer beweeglijkheid in het bindweefsel, de gewrichten, pezen en banden. Het is een langzame yoga met verzachtende, vrouwelijke (yin) energie.

VINYASA
(SLOW FLOW & STRONG FLOW)

In een vinyasa yogales leggen we de nadruk het synchroniseren van de ademhaling met de bewegingen. We veranderen naar verschillende houdingen in vloeiende bewegingen. Meditatie in beweging noemt met het ook wel. We integreren bewustzijn en het uitlijnen van het lichaam, maar ook kracht en flexibiliteit vanwaar we gebruik maken van de lichaamswarmte en de stilte in de geest. Deze vorm van yoga hebben is er in slow of strong flow. De slow flow is voor iedereen geschikt, de strong flow alleen voor yogi’s met ervaring.

Wake up yoga

In wake-up yoga starten we op een bewuste manier de dag. Voelen we wat er in ons lichaam aan de hand is en geven wij onszelf een moment om bij onszelf te komen voordat we de hectiek van de dag in gaan. De ene keer zal deze les wat actiever zijn en de andere keer wat rustiger. In ieder geval worden er een aantal zonnegroeten gedaan om het lichaam wakker te laten worden. Deze vorm van yoga is voor iedereen geschikt. Rise and shine.

Yoga isn’t what you do. It’s how you do what you do.

Yin Yang Yoga

In yin-yang yoga brengen we de energie van de zon en de maan samen. Het mannelijke en vrouwelijke. Het licht en donker. We smelten dynamische reeksen, om het lichaam sterk en warm te maken, samen met yinhoudingen die het zenuwstelsel kalmeren. We streven ernaar om in deze les balans en harmonie te vinden.

Mindful flow

Met Mindful Flow wordt je uitgenodigd terug in contact te komen met je lichaam. Terwijl je lichaam beweegt op het ritme van je adem, gaat je aandacht uit naar het voelen van sensaties in je lichaam. Doordat de bewegingen niet snel zijn krijg je de tijd om te luisteren naar en te voelen wat er aanwezig is. Zo ontwikkel je een diepere band met jezelf doordat je meer bewust aanwezig kan zijn in je lichaam in plaats van in je hoofd. Het einde van de Mindful Flow is het startpunt voor de yoga nidra, je gaat telkens dieper en je ervaart rust.

Yoga Nidra

In de yoga nidra begeleiden we onszelf naar een diepe ontspanning van lichaam en geest. Nidra betekent slaap. We surfen tussen de slaap en waakstand in. Met de iRest Yoga Nidra maken we een reis door ons lichaam om zo de verschillende bewustzijnslagen te ontdekken. Te beginnen met het fysieke lichaam en vervolgens door de meer subtielere lagen, zoals de ademhaling, gevoelens, emoties, overtuigingen, vreugde en bewustzijn. Je leert omgaan met spanning/pijn in het lichaam, emoties en gedachten. Deze yogavorm is voor iedereen geschikt.

Yoga voor
(aanstaande) mama's


Een zwangerschapsyogales is naast een momentje voor jezelf, ook een fijne manier om in beweging te blijven en rust en focus te vinden.

In deze zachte, vloeiende yogales staat ontspanning centraal. We bewegen in een rustig tempo door diverse houdingen. De yogahoudingen zijn aangepast op de zwangerschap: er wordt rekening gehouden met je groeiende buikje en andere fysieke veranderingen.

Tijdens de les leer je welke houding van pas kan komen tijdens de bevalling en hoe je met behulp van je ademhaling de weeen kunt opvangen.

Je kunt meedoen vanaf 12 weken, ook als je nog nooit yoga hebt gedaan. De lessen zijn doorlopend en kun je tot aan het eind van je zwangerschap volgen.

Yoga voor moeder & kind

We starten binnenkort. Houd de website in de gaten

PILATES

Een heerlijke les en een mooie combinatie met yoga. Pilates is een les die gericht is op het versterken van de core van ons lichaam: de rug, de buik en het bekken. De focus in deze les is om vanuit de binnenste core te gaan bewegen. We maken het lichaam sterker, stabiliseren ons lichaam, werken aan onze houding, aan fysieke klachten en worden leniger. Middels een dynamische flow neemt Yolentha jullie stap voor stap mee door heerlijke core-versterkende en stabiliserende oefeningen. Er is veel aandacht voor het individu en persoonlijke klachten. Stap voor stap werken we aan jouw fysieke groei, creëren we lichaamsbewustheid en bewegen we vanuit jouw lichamelijke bewegingsvrijheid. Daarnaast is er aandacht voor de mind, de ademhaling en is er ruimte voor ontspanning. 

Hulp nodig?

Weet je niet goed welke stijl het beste bij jou past?
Download hier het schema en bekijk welke stijl het beste bij jou past!